Zamknij okno
Prezentacja

Wycieczka – Zamek Książ i Stara Kopalnia

W ramach projektu Transgraniczna Pomoc Społeczna współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz ze środków Budżetu Państwa. Przekraczamy Granice. Projekt Nr. Cz.11.4.120/0.0/0.0/16_009/0001208. Dnia 13.06.2018r odbyła się wycieczka do Książa i Starej Kopalni w Wałbrzychu.

Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie i spacer po malowniczych ogrodach Zamku Książ. Zamek zbudowany jest wewnątrz malowniczych lasów, w wąwozie przepływającej w dole rzeki Pełcznicy. Umiejscowiony  na urwistym skalnym cyplu. Jest to największy zamek na dolnym śląsku i posiada ponad 400 pomieszczeń. Historia Zamku Książ jest bardzo bogata i burzliwa.  Niecodzienną architekturą i malowniczym położeniem zachwyca wszystkich zwiedzających, zachwycił też  nas i naszych czeskich przyjaciół z Centrum Socjalnych Sluzeb Jesenik.

Z tego przepięknego miejsca pojechaliśmy do Centrum Nauki i Sztuki „ Stara Kopalnia” w Wałbrzychu zlokalizowana na terenie zabytkowej Kopalni Węgla Kamiennego „Julia”
W tej największej atrakcji turystyki przemysłowej w Polsce  mogliśmy zobaczyć i poznać specyfikę niebezpiecznej i wymagającej pracy górnika. Podziwialiśmy kopalniany park maszynowy o którym w ciekawy sposób opowiadał nam przewodnik – górnik, który przed laty pracował w tej właśnie kopalni.

Późnym wieczorem wróciliśmy zmęczeni, ale zadowoleni z udanej wycieczki.

Dodano: Czwartek, 14 Czerwiec 2018r. godz.:18:26.

Powrót do wyboru aktualności

Ten odnośnik otworzy się w nowym oknie

Czy chcesz przejść do strony: i otworzyć ją w nowym oknie?

Tak przechodzę lub Anuluj i schowaj okno