Zamknij okno
Prezentacja

Wycieczka – Toruń, Gdańsk, Hel

W dniach 12-14.06.2019 r. odbyła się trzydniowa wycieczka do Torunia, Gdańska i Hel w ramach projektu „Seniorzy bez granic” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz ze środków Budżetu Państwa. Przekraczamy Granice. Projekt Nr.Cz.11.4.120/0.0/0.0/16_009/0001713. Planując i organizując tę wycieczkę mieliśmy w zamyśle pokazać naszym czeskim partnerom polskie przepiękne Morze Bałtyckie, miasta, oraz kawałek polskiej historii i kultury, co okazało się bardzo dobrym pomysłem.

Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie i spacer po przepięknej starówce Torunia. Podczas spaceru podziwialiśmy zabytkowe domy, między innymi dom Mikołaja Kopernika, kamienice i pomniki. Odwiedziliśmy Muzeum Toruńskich Pierników słynnych na cały świat i uczestniczyliśmy w warsztatach pieczenia pierników według tradycyjnej starej receptury.

W drugim dniu z tego malowniczego miejsca, którym był Toruń pojechaliśmy do Gdańska w którym mieliśmy okazję zwiedzić liczącą ponad 800 lat Katedrę w Gdańsku Oliwie i wysłuchać przepięknego koncertu organowego na słynnych, wielkich organach zaprojektowanych i zbudowanych w latach 1763-1768 przez o. Johanna Wilhelma Wulffa. Następnie odbyliśmy spacer po starówce Gdańska i zobaczyliśmy zabytkową fontannę Neptuna. W porcie zwiedziliśmy Okręt Muzeum ORP Błyskawica i Oceanarium.

W trzecim dniu odbyliśmy rejs statkiem na Hel, gdzie poplażowaliśmy i podziwialiśmy widoki z cypla, zwanym początkiem Polski. Uczestnicy degustowali wędzone i smażone ryby. Wycieczkę zakończyła podróż pociągiem przez Półwysep Helski do Gdyni nadal pełna wrażeń i ciekawych widoków.
Wycieczka ta nie tylko naładowała nas energią, ale również była źródłem zachwytu Polską, naszym czeskim partnerom bardzo podobały się nadmorskie widoki. Z bagażem pozytywnych emocji i wrażeń wróciliśmy do domu.

Dodano: Poniedziałek, 17 Czerwiec 2019r. godz.:17:44.

Powrót do wyboru aktualności

Ten odnośnik otworzy się w nowym oknie

Czy chcesz przejść do strony: i otworzyć ją w nowym oknie?

Tak przechodzę lub Anuluj i schowaj okno