Zamknij okno
Prezentacja

Wycieczka – Karlowa Studenka Czechy

W ramach projektu Nr. Cz.11.4.120/0.0/0.0/16_009/0001208 Transgraniczna Pomoc Społeczna współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Przekraczamy Granice, Budżetu Państwa oraz Powiatu Prudnickiego dnia 21.06.2018r. odbyła się wycieczka do Karlowej Studanki w Czechach. Tym razem organizatorem tej wycieczki byli nasi czescy partnerzy z Centrum Socjalnych Slużeb Jesenik.

Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie i spacer po przepięknej uzdrowiskowej miejscowości położonej pod najwyższym wzniesieniem Jeseników – Pradziadem, Karlowej Studance. Podczas spaceru podziwialiśmy zabytkowe domy uzdrowiskowe, pijalnie wód, fontanny i budynki sakralne. Posmakowaliśmy wody leczniczej ze źródła odkrytego już w roku 1842 i zobaczyliśmy też malowniczy wodospad.

Z tego malowniczego miejsca pojechaliśmy do miejscowości Rymarov, gdzie zwiedziliśmy Kościół Nawiedzenia Panny Marii popularnie nazwany Kaplicą w Lipkach, zjedliśmy obiad i zobaczyliśmy Pradedovą Galerię u Halouzku, zawierającą bogaty zbiór rzeźb z drzewa.

Wycieczka ta nie tylko naładowała nas energią, ale również była źródłem zachwytu przyrodą, który dało się odczuć wędrując w towarzystwie naszych czeskich partnerów.

Dodano: Wtorek, 26 Czerwiec 2018r. godz.:18:30.

Powrót do wyboru aktualności

Ten odnośnik otworzy się w nowym oknie

Czy chcesz przejść do strony: i otworzyć ją w nowym oknie?

Tak przechodzę lub Anuluj i schowaj okno