Zamknij okno
Prezentacja

Wycieczka – Olomuniec Czechy

W czwartek 16. maja 2019 r. odbyła się jednodniowa wycieczka do Olomunca w ramach projektu „Seniorzy bez granic” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz ze środków Budżetu Państwa. Przekraczamy Granice. Projekt Nr.Cz.11.4.120/0.0/0.0/16_009/0001713. Organizatorem tej wycieczki byli nasi czescy partnerzy z Centrum Socjalnych Slużeb Jesenik.

Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie i spacer po przepięknej starówce  Olomunca. Podczas spaceru podziwialiśmy zabytkowe domy, kamienice i pomniki.

Z tego malowniczego miejsca, którym był rynek w Olomuncu poszliśmy do Twierdzy Nauki, w której oglądaliśmy wystawy i ekspozycje z dziedzin nauki: fizyki, biologii, geografii. Z tamtąd udaliśmy się na obiad do restauracji „Beata”.
W popołudniowym bloku wycieczki pojechaliśmy do miejscowości Lostice i odwiedziliśmy Muzeum Sera, w którym dowiedzieliśmy się jak powstały tradycyjne olomunieckie serki znane w całych Czechach i nie tylko.

Wycieczka ta nie tylko naładowała nas energią, ale również była źródłem zachwytu przyrodą, którą mogliśmy podziwiać z okien autobusu na trasie Jesenik – Olomuniec przez przełęcz Cervonohorske Sedlo. Piękne górskie widoki dopełniły całość naszej polsko - czeskiej integracji.

Dodano: Piątek, 17 Maj 2019r. godz.:18:51.

Powrót do wyboru aktualności

Ten odnośnik otworzy się w nowym oknie

Czy chcesz przejść do strony: i otworzyć ją w nowym oknie?

Tak przechodzę lub Anuluj i schowaj okno